lördag 13 juni 2009

Regnig Lördag..

Regn..regn och åter regn..ingen rolig start på sommalovet, Liten Tanja tycker att det är sååå tråkigt, Vi spelar Guitar Hero, vi läser ur Ronja Rövardotter.. som är Tanjas favorit.
-vad ska vi göra nu då ? säger Tanja, Det fins inga barn hemma här heller, för dom har rest bort för att fira studentexamen på annan ort.
Jag har i alla fall förberett en god middag som jag tänkte bjuda på idag.
jag köpte billig lövbiff när jag handlade sist, den brer jag rikligt med Creme Bonjour med vitlöksmak, rullar ihop dom och låter dom puttra en timme i matgrädde, salta, peppra lite, kokt potatis och en god sallad där jag blandar spenat, salladsblad och gurka samt salladsost, och då kan jag rekommedera Euroshoppers salladsost på burk i olja och örter.
Vad gör ni en regnig dag som denna??

1 kommentar: